söndag 15 maj 2016

Sommarklänningar

Ibland är det svårt att hitta saker om man redan innan har specifika krav. Jag har letat sommarklänningar på varenda sida jag kunnat tänka mig, sett tusentals klänningar men bara några få som duger.

Jag vill ha en snygg vardagsklänning för varma sommardagar, att bara dra på och glida runt i, vart vi än är (att varma sköna sommardagar är ovanligt i Sverige numera har jag valt att bortse från!) Jag vill ha en luftig fin klänning, helst kortare fram och lång bak, alternativt hellång så jag slipper blända folk med mina vita ben. Sommarklänningar tenderar att ha hysteriska mönster och många färger och det vill inte jag ha!

Jag hittade först fyra olika: (från vänster)

Esprit klänning George, färg off White (Zalando)

Miss Selfridge klänning Printed Ruffle Maxi dress, färg Multi (Nelly)

Klänning med halssmycke, färg vinröd (H&M)

Chiffongklänning, färg puder (H&M)


Sedan har jag sett några till som är lite mer fest, alla från Nelly.com i ljusa somriga färger! Älska!


Problemet med hellånga klänningar är att jag antingen måste sy upp dem alternativt göra en benförlägning för att inte behöva gå i svinhöga klackar varje gång jag använder dem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar