torsdag 11 juni 2015

Lisa 5 1/2 mån

Vi är inne i en period av oroliga nätter. Lisa skriker inte men vaknar ofta och jag får stoppa i nappen eller så ligger hon och snackar. Högt och mycket, det har hon ärvt från sin fars släkt hehe. Hon äter en halv flaska mellan 01-02 och sedan inget mer förrän till morgonen vid åtta. Varje natt fantiserar jag om att gå och lägga mig och sova på dagen men när dagen kommer är jag inte så trött, vilket förvånar mig. Varför är jag inte avliden av trötthet eller åtminstone lite mentalt sjuk till följd av sömnlöshet?! Fast jag fattar ju inte att Lisa redan är över 5 månader gammal, vad har vi gjort under de månaderna? Det är förmodligen minnesförlust orsakad av brist på sömn, det borde finnas några miljoner till av oss föräldrar!

Annars så var vi läkarbesök igår, naturligtvis så har hennes öga och utslagen hon haft blivit bra så han kollade inte på det (det är ju i och för sig positivt) Lisa vägde 7533 gr och var 65,5 cm. Prick på medelkurvan med längd och huvudomfång och något över medel på vikten. Så även om jag tycker hon äter lite så gör hon uppenbarligen inte det.

Jag älskar perioden hon har nu där hon upptäcker saker, hon låser blicken och blir alldeles ivrig och så kommer pekfingret fram, det ska pillas och skrapas och tuggas. Och alltid så glad! Hon skriker väldigt sällan 💕

Skickat från min Sony Xperia™-smartphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar