onsdag 17 juni 2015

Va är det sant?

Tänk vi sover så bra just nu. Inatt åt Lisa kl 04 men det var mest för att jag var vaken då och hoppades på att slippa gå upp 06 istället (vilket fungerade, alla barnen sov till minst halv åtta!!!)
När Fredrik kom hem från sin fiskeresa sa han att han sovit 8 timmar i sträck och jag bara "va, är det sant?!" Finns det människor som sover åtta timmar i sträck?! Jag drog honom i armen som ett litet barn, ivrig att veta mer. Hur känns det?! Hur gör man?! Är det ens möjligt?! Jag fick något längtansfullt i blicken (tänk Homer Simpson som dregglar efter öl...) Mmmm sömn... Även när barnen sover bra är jag som en jäkla gammal tant som är uppe och kissar på natten eller så vaknar jag av nått annat som en snarkande make eller täppt näsa. Jag tror den tiden är förbi, när jag faktiskt KUNDE sova 8 timmar utan avbrott...

Skickat från min Sony Xperia™-smartphone

1 kommentar:

  1. Det vore drömmen det, åtta timmar i sträck! 4-5 känns fantastiskt i dagsläget.. ;) Trevlig midsommar!

    SvaraRadera