måndag 18 januari 2016

Hur går det med vikten?

Usch jag är så sjukt omotiverad. Jag som skulle 5:2a upp mitt sista paket Nutrilett men hur lätt är det när jag har en karl som hela tiden ber mig låta bli gå ner i vikt. Han vill hellre att jag är lite extra fluffig men att vi äter och mår gott och i hans värld betyder det ett glas vin till maten på helgen och massor av gräddsås, och en kaka till kaffet mest varje dag haha! Han är en riktig feeder!

Att äta gott och nyttigt är ju dock aldrig fel, att träna för att bli stark och leva längre är ju också att föredra. Det har varit så kallt nu hos oss också så jag har inte kunnat vara ute och springa, det fungerar inte för mig när det är över -20. Jättetråkigt, för jag hade gärna varvat pluggandet med lite friskluft då och då.

Något som jag märkt underlättar jättemycket för mig att inte "äta för mycket" under dygnet är att jag äter precis tvärtom mot för de råden man brukar få höra. Ägg och bacon och en rejält stadig frukost fungerar inte för mig, så jag äter lite till frukost och lunch, sedan en rejäl middag och ganska mycket till kvällsfika. Jag har alltid haft svårt för att inte äta något på kvällen, jag vill liksom tugga på nått när jag sätter mig i soffan. Jag äter också oftast ganska mycket på kvällen efter att jag har tränat.

A och O när man vill tänka på kostintaget är ju också att PLANERA maten, så man slipper bli superhungrig och hinna äta ett halvt kexpaket innan middagen. Och så anstränger jag mig extra för att göra goda sallader och gott kvällsmys så det i alla fall blir nyttiga saker och inte processade godisprodukter man stoppar i sig. Favoriterna på kvällen är den hemgjorda hallonglassen och bananglassen, helt klart!

Har ni några recept på nyttiga godsaker så skriv gärna en kommentar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar