fredag 12 februari 2016

Lisa just nu


Måste skriva en liten uppdatering om hur Lisa är just nu annars glömmer jag snart bort det! Hon är nu 13,5 månader gammal.

På morgonen när hon vaknar ropar hon på Mamma, gärna som en fråga; Mamma? Om jag ropar tillbaka kommer en hel rad med prat, mycket tungvrickande just nu. Blö blrö, rörörörl, lölöhlöhlöh och sånt jag inte kan uttala själv! Om inte jag svarar kan hon börja ropa efter Pappa istället.

Hon säger Tack tack när hon får något (eller ger något till nån annan) Säger Hej eller Tja och höjer handen i en hälsning.

Hon gör det vi kallar för "mojsa" dvs gosar och låter då som jag gör när jag gosar med barnen, Mm-mm.

Och vid helt rätt tidpunkter kan hon säga WOW när något är häftigt, tex när Fredrik tog fram ett lysande Star wars-svärd.

Hon kan komma och hämta mig för att visa mig något, tex att hon vill ha något gott i skafferiet eller att hon vill titta på Babblarna. Då säger hon också Bababa och dansar med både huvud och kropp.

Hon har lärt sig klättra upp i vår soffa och även ta sig ner. Klättrar extremt gärna på pallar!

Vi brukar göra Give me five, jag säger det och sätter upp handen och hon ger mig en klapp på handen.

Om hon är missnöjd med något stampar hon med foten i golvet och grinar. Vart har hon fått det ifrån?!

Hon gillar att klä på sig ytterkläder och hämtar gärna både overall och skor, försöker ta på sig mössor hela dagarna men hon vägrar gå med skorna på!






1 kommentar:

  1. Det är ju så härligt att få följa med i deras uteckling

    Kram

    SvaraRadera