måndag 11 juli 2016

Bilder av sommar

Idag besökte vi vänner i deras stuga som ligger en bra bit bort (6 mil av kurvor) Jag var mest rädd att Elis skulle bli åksjuk men det gick bra. Men jag hade inte räknat med att Lisa skulle börja sprida spyor runt sig i bilen som en vattenspridare! Innan jag hade hunnit blinka, stannat vid vägkanten och hunnit runt till henne var skadan redan skedd. Och inte ett pip sa hon varken innan eller efter, den lilla smygaren!

Dessutom började hon plaska med det som tidigare varit hennes frukost och det var bara att lyfta ut henne, slita av kläderna, försöka torka det som torkas kunde med våtservetter men efter att jag använt hela förpackningen syntes det inte ens att jag försökt. Med fingrarna stadigt placerade över våra näsor åkte vi sista milen omgrupperad i bilen och barnstolen fick sig en omgång med vattenslangen när vi väl var framme, resten fick tvättmaskinen ta. Behäver jag säga att jag körde 60km/timmen hela vägen hem med ögon och öron lika mycket på Lisa som på vägen?!

Men en mysig dag hade vi, 20 grader och sol trots det utlovade regnet!



Och Åksjukan, om du läser det här - stay the fuck away!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar