måndag 18 juli 2016

Vegas första cykeltur!

Vega, mitt älskade mellanbarn, får ofta stå tillbaka för sin äldre bror som gärna pratar högre och mer än henne, eller sin lillasyster som skriker efter uppmärksamhet och behöver hjälp mer.

Därför har vi inte hunnit cykla med Vega så som jag önskat, men idag infann sig plötsligt det rätta tillfället. Och Vega hoppade upp på cykeln som det mest naturliga i världen och cyklade gatan upp och gatan ner i flera omgångar! Så stolt över henne min söta lilla stora flicka. Ett par krascher blev det också, in i Mommas grannes häck, och ner på ängen, men sedan upp i sadeln igen!

Jag kan verkligen rekommendera balanscykel (cykel utan trampor) som vi haft till både Elis och Vega, de har haft den och sedan direkt på vanlig cykel, alltså aldrig cyklat med stödhjul!




Och nästa gång jag ska springa bredvid ett barn som lär sig cykla ska jag inte ta 10 cm klackar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar