söndag 17 juli 2016

Flared jeans

Jag har alltid älskat flared jeans, för de framhäver mina korta ben på ett fint sätt. Men nu har det varit stuprörsjeans flera år (vilket egentligen inta alls passar mina ben men blir bra med stövlar på)

Inför 70-tals festen beställde jag ett par vita från H&M bara på skoj, men insåg att de faktiskt var skitsnygga på riktigt! Då kommer nästa problem, att alla jeans är för långa, även L:30. Och att sy upp jeans är inte snyggt, OM de då inte är vita eller svarta för då märks det ju inte! Så jag gjorde mig verkligen för, mätte noga, klippte, strök med strykjärnet och nålade. Sydde ena benet, helt perfekt! Så perfekt att jag inte såg att det var jag som sytt - och klippte av samma ben en gång till!!! Hur jag än försökte rädda det så gick det inte, jag hade klippt benet för kort, så jag blev arg och klippte dem till shorts. Och beställde ett par nya...tur de kostade typ 200 spänn!

Snygga va? Heter Flared superstretch på H&M och kostar just nu 99kr!


Köpte då även ett par flared från min favorit G-star Raw, modellen heter Lynn High Waist Flarestream Jeans och jag har flera av just de som heter Lynn för de är lite stretchiga och sitter så skönt och snyggt. 1599 kr, så inte läge att sy fel på dem! Även fast jag tog dem i stl W:24 och L: 28 (!) så var de för långa och jag fick sy upp dem en bit. Finns förutom i svart även vit och två olika blå färger.


Skillnaden mellan flared och bootcut är att flared är tight även över knä så som jag vill ha dem, perfekt för korta ben som mina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar