måndag 16 februari 2015

Alla hjärtans dag

Så kom då dagen som vi längtat så mycket efter i flera veckor, dagen när vi skulle få en romantisk middag bara vi två. Äta mat utan att mata andra, skära i bitar eller behöva tjata om att äta upp. Kunna sitta still utan att springa efter barn eller avbryta för att torka i rumpan och slutligen äta sin mat kall eller med en skrikande bebis på armen.
 
Så kom då dagen...och influensan. Lite snörpligt fick jag bädda ner maken och ta barnen med mig för att åka till min moster i stan över dagen. Inte alls fy skam det heller, att få tillbringa dagen med de man älskar, bara inte de som man tänk från början!
 
Jag fick några timmar för mig själv ensam på stan, där jag köpte ett skärp till mig själv och lite annat smått och gott såsom en tvålpump från Åhlens. Eftersom alla mina blommor av någon anledning inte vill leva så köpte jag en hel hög nya blommor för att slänga ut de gamla otacksamma jävlarna. Återstår att se hur länge de hänger med...
 
Ugglepump Åhlens 99kr
 Skinnskärp Rut mfl 299 kr

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar