onsdag 11 februari 2015

Första träningspasset


I förrgår var det måndag, och man ska alltid börja sitt nya liv på en måndag. Jag hade satt som datum att börja träna efter Olga Rönnbergs schema till mig idag, men tjuvstartade lite. 
Sjukt taggad, så jag körde igång trots att jag var ensam hemma med tre barn och jag vet ju hur det brukar sluta. Passet som kanske ska ta 30-40 minuter tog väl 2 timmar innan jag var klar men det är så det får bli!
10 minuters uppvärmning på löpbandet, och därefter lite styrketräning varvat med amning och torka barn i rumpan, fixa fika, tända upp och lite annat smått och gott.
Stretching hann jag inte med för då var det dags för middag!

För den som är intresserad så var övningarna för måndagen:

(För alla övningar gäller 3 set)

Snabba höftlyft 30 repetitioner
Rak planka 30 sek rep
Djupa knäböj med boll mot vägg 12 rep
Höftlyft mot boll 12 rep
Axellyft åt sidan 12 rep per sida
Hantelpress på boll 12 rep
Hantel bakom ryggen 8 rep

Tisdagens övningar:

Rak planka på knä 1 min
Sned planka på knä 1 min per sida
Doppa hälen 12 rep
Höftlyft med handduk mellan knäna 30 rep

Om ni vill se övningarna och göra likadant så tror jag Olga har lagt ut dem på Youtube, jag kommer lägga ut resten av veckans övningar allt eftersom jag gör dem. Dessutom har jag slutat med godis och kakor på veckodagarna och fokuserar på att äta mycket och bra mat. Om jag blir sugen på något så blir det några rutor mörk choklad!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar