söndag 22 februari 2015

Giftfritt till barnen


I ett försök att få bort så mycket gifter och därmed bland annat plast som möjligt i barnens närhet så kollar jag nu på deras mat-tillbehör.
 
De flesta leksaker har vi redan i trä, och jag har även bytt ut våtservetterna mot vanliga servetter som jag bara använder vatten eller olja till.
 
I nuläget använder jag oftast Ikeas plast-tallrikar till barnen när vi äter, och de dricker ur vanliga glas. Jag använder MAMs nappflaskor.
 
Nu har jag beställt ett varsittt set av Pumpkins porslin till Elis och Vega. Det har väl knappast undgått någon, allra minst min plånbok, att jag älskar allt med Pumpkin så jag blev jätteglad när jag hittade de här! Två tallrikar och en mugg med antiglid under, helt perfekt.
Jag sneglade först lite på tallrikar av melamin eftersom det finns massor av fint till barn med just melamin, men det verkar inte vara ett dugg bättre än plast! Porslin, stengods och rostfritt verkar vara det bästa!
 
Har ni tips på fler saker som kan vara värt att byta ut?  

2 kommentarer:

  1. De är så fina :) Tänker alltid i precis samma banor som du!

    SvaraRadera