tisdag 24 februari 2015

Minifom


Jaha, jag får väl ge mig tillslut. Häromdagen köpte jag Minifom på Apoteket för nu har Lisa skrikit lite väl mycket trots magmassage och diverse andra knep. Elis fick både Minifom och Semperdroppar och vi upplevde inte att han blev bättre, men vi vågade inte sluta heller eftersom vi var rädd att det skulle bli sämre.
 
Efter att Lisa var sjuk så har hon börjat pruppa lite bättre i alla fall, speciellt efter att hon fått Alvedonsuppar, det hjälper väl till att ha något i rumpan som gaserna ska förbi. Hon bajsar flera gånger varje dag och fiser som en karl men det hjälper tydligen inte.
 
Hon är riktigt stökig när hon ska amma, så jag förstår att hon sväljer mycket luft, och hon är inte alltid lätt att rapa heller. Av nån konstig anledning rapar hon bäst när Fredrik tar henne, så han är husets "förste rapare"

Dessvärre kaskadkräks hon när hon får Minifom! Det gjorde även Elis i början, så nu ger jag dropparna mellan bröstbyte eller efteråt och då har det gått bra. Möjligtvis att hon blivit något bättre av det. Vi fortsätter väl för säkerhets skull.
 
Och är det bara min bebis, eller finns det fler som tycker att d-dropparna är riktigt vidriga och får kväljningar varje gång haha?!

4 kommentarer:

  1. Liam får inte kväljningar men han gör miner som bevisar att det inte är nån höjdare haha

    SvaraRadera
  2. Samma här, inte kväljningar men grimaser. Få sked är hon inte van vid heller, det blir konstigt i munnen

    SvaraRadera
  3. Usch, inte kul med magknip! Hoppas miniform hjälper.
    Joar får nog inte kväljningar men däremot ser det ut som han ryser efter varje gång haha.

    Att vara barnfria lite då och då är nog väldigt sunt. Vi ska nog köra något liknande upplägg som er när han växt till sig lite och lärt sig att acceptera flaskan ( inte poppis här hemma) Vårdar man sitt förhållande så vårdare man ju även de små :)

    SvaraRadera
  4. Ibland får min lilla kväljningar. Men hon visar alltid tydligt att hon inte uppskattar d-vitaminen.. Hoppas Lisa svarar fint på minifom, stackars liten..

    SvaraRadera