tisdag 10 februari 2015

Efterkontroll

Jag håller på att amma mig skallig! Jag ser inte full klok ut. Tidigare har jag inte tappat hår så jag märkt det men nu har hårfästet blivit flera centimeter högre!


Idag var jag på efterkontroll, 6 veckor efter förlossningen.
Vi gick igenom förlossningen och jag fick mina papper. Så fick jag väga mig och jag var ett kilo från inskrivningsvikten och det tyckte hon var bra.
Sedan diskuterade vi preventivmedel och jag vill helst inte ta hormoner (det är i och för sig 8 år sedan jag åt p-piller och de finns inte ens längre) för i efterhand insåg jag att jag inte mådde så bra av dem. Men jag ska testa p-piller utan östrogen i 3 månader och se hur jag mår av dem, annars kanske jag ska testa spiral.
Sedan fick jag slänga upp mig i gynstolen och visa upp tuppa och hon sa att det syns inte en skråma på slemhinnorna och min livmodertapp är redan tillbaka i sin normala form, så även livmodern. Så fick jag knipa och hon skämtade att jag höll på knipa av hennes fingrar så det måste ju varit bra haha! Jag känner att du har tränat sa hon, och det har jag ju. Kniiiiiiiper som fan!

Så var det inte mer med det, jag ska hämta ut mina piller och kan börja när jag vill. GODKÄNT stämpel i baken på mig alltså!

 

2 kommentarer:

  1. Skönt att det gick bra, jag har börjat fundera så smått på p-medel efter grav. Är lite inne på p-stav igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om jag mår bra på de här tabletterna så kan jag sätta i p-stav om jag fattade det rätt. Funkade det bra för dig?

      Radera