tisdag 17 mars 2015

11 veckor efter förlossningen

Idag
 
Jag har tänkt skriva något om mig efter förlossningen en längre tid nu men det finns ingen tid! Nu sover Lisa, Vega vilar i soffan och jag äter lunch, dricker kaffe och bloggar samtidigt!
 
Jag har kommit igång med träningen nu och det blir ganska precis varannan dag som jag kör styrka med fria vikter och så försöker jag gå med vagnen på kvällarna när Elis och Vega lagt sig. Nu har jag blivit superförkyld bara därför, så nu ska jag ta det lugn några dagar och hoppas det går över snabbt. Jag är tillbaka på inskrivningsvikten och ska nu bara tappa några kilo ner till trivselvikt.
 
Jag försöker äta bra men ju mer jag försöker med det, desto mer onyttigheter äter jag så nu skiter jag i det och äter allt fast i lagom mängd. Appen Lifesum är perfekt för att se hur man ligger till i kaloriintaget. Varje dag blir det en fruktsallad till lunch och en chokladbit till kaffet...Precis som efter Elis känner jag av gallan, och kan inte äta ägg för då får jag så ont i magen. Jag som älskar ägg!
 
Jag hade några veckor när brösten turades om att ha mjölkstockning, och som tur är har det gett med sig för tillfället. Sedan förr mjölkstockningen på höger bröst så har jag fortfarande ont i bröstvårtan, det syns inget men gör ont så fort Lisa suger där.
 
Min hy har det kämpigt just nu, jag är så fruktansvärt torr! Vet inte om jag dricker för dåligt eller om det är vårvintern som gör det, men när jag ammar är jag konstant törstig också så det känns som om jag behöver mer vätska. Mina nagelband och händer ser också fruktansvärda ut, torra och spruckna som tusan!
 
Huden på magen är lite degig och har inte tajtat till sig men annars så känns kroppen bra, jag känner för varje träningspass att jag hittar tillbaka till musklerna. Dock blev jag väldigt trött i nedre delen av magen när jag drog Lisa i en pulka bakom mig på isen en timme i storm, det var fan jobbigt.
Dessutom är huden i min navel helt brun, jag har aldrig fått en hormonrand men naveln fick ett hormonområde eller vad?!
 
Jag får sova ganska bra och tycker att jag är pigg, lite jobbigt nu bara att vara förkyld men inte kunna vila som man vill.
 
Sammanfattningsvis så kan jag väl säga att det känns bra!
 
2 månader efter förlossningen

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar