tisdag 17 mars 2015

Fruktstänger från Castus

 
Bredvid godishyllan på vår Ica-affär hänger det påsar med Frukstänger i olika smaker som man ska kunna ge barnen istället för godis (antar jag) Inget tillsatt socker, bara naturliga ingredienser, inget konserveringsmedel och fulla med fibrer.
 
De finns i smakerna blåbär, banan, jordgubb och päron bland annat. Jag högg en av varje smak och tänkte att detta är ju toppen!
 
Första barnen testade var jordgubb. Spottades ut direkt. Sedan päron. Sedan banan. Sedan blåbär. Samma resultat - underkänt.
 
Jag var såklart tvungen att testa själv, och ja de var väl inte supergoda direkt men helt ätbara. Smakade egentligen inget annat än dadlar och russin, som är stommen i dessa stänger.
 
Jag försöker ge dem stängerna med jämna mellanrum men barnen äter dem helt enkelt inte. Typiskt.

2 kommentarer:

  1. Va tråkigt! W gillar alla smaker! Speciellt banan o blåbär.

    SvaraRadera
  2. Benjamin gillar dem massor men han gillar all torkad frukt ;) Jag däremot tycker att de bara smakar dadlar så njae, inte det godaste jag ätit kanske ;)

    SvaraRadera