onsdag 12 augusti 2015

Blivande (fattig) student!

Jag har glömt att berätta att jag blivit antagen för att plugga till Barnsjuksköterska! Det är ett års påbyggnad på sjuksköterska men jag kommer läsa på distans på halvfart så det tar mig två år. Jag var inställd på att plugga på heltid först men ändrade mig när jag tänkte på mina barn, tre små som behöver sin mamma med full fokus på dem ett tag till. Och om jag pluggar på 50% nu så kan jag vara hemma med Lisa ett helt år till innan jag börjar jobba! Jag vill leva i min underbara värld ett tag till innan livet börjar (fastän jag egentligen tycker att det här är det rätta livet!) med plugg, jobb, hämtningar, lämningar och stress.
 
Jag har beställt lite böcker och jag vet exakt varför studenter är fattiga! När jag läst klart får jag väl äta upp böckerna för att klara månaden haha...!

Skickat från min Sony Xperia™-smartphone

2 kommentarer:

  1. Grattis! Var vill du jobba sen helst? BVC verkar mysigt. /kmp

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill fortsätta jobba på prematuren där jag jobbat innan, om jag bara orkar pendla (det är 14 mil om dagen) Senare jobbar jag gärna på BVC här hemma på byn eller närmare, men då är man mer ensam så jag vill ha mer erfarenhet och kunskap innan dess :)

      Radera