söndag 9 augusti 2015

Nostalgi!

Elis är inne i en dinosaurie-period och jag uppmuntrar det gärna. Han slukar all info han hör om det och berättar det vidare till mig, så jag vet det mesta om olika dinosaurier just nu!



Jag har verkligen fastnat för dinosaurierna från Schleich, otroligt detaljerade och fina. Men dyra! Jag och Elis var in på en leksaksaffär och bara tog en, jag tänkte att de kanske kostade en hundring så jag sa bara till kassörskan att klippa bort lapparna för vi skulle ta den direkt med oss. Okej sa hon och bad sedan om 299kr! Haha okej...bara att betala och se glad ut! Den här är Elis favorit, som han döpt till Jack hihi.

Jag letar efter leksaker som kan vara bara vara Vegas. Hon får ju alltid hänga med på det Elis gillar, som Bilar, Duplo och Turtles. Efter lite grävande i mammas källare hittade vi mina gamla My Little pony, snacka om nostalgi! Så idag har jag och Vega badat och tvättat dem, kammat håret och gjort dem fina. Lika kul för mamman som barnet...!
 

1 kommentar:

  1. Så kul när man får ta fram sina gamla leksaker till barnen... Renoverademitt dockhus till tjejerna i våras, mycket uppskattat ;)

    SvaraRadera