torsdag 27 augusti 2015

Du tjänar inget på att vara snäll!

Alltså vi har så otroligt mycket saker. Och fast jag tycker att jag rensar och säljer konstant så är skrubbarna lika fulla oavsett!
 
För två veckor sedan la jag ut tvillingvagnen, som jag gärna har kvar egentligen men som mest legat i bilen som "bra att ha" Om jag räknar på antal gånger jag använt den så har den kostat ca 1000 kr per gång haha!
 
Det var massor av intresserade, de flesta ville att jag skulle skicka den. Speciellt en tjej SKULLE HA vagnen. Jag sa att jag helst sålde den på plats så slapp jag allt stök med att skicka den. Då blev hon i princip förbannad för att hon tyckte att det var elakt mot henne.
 
Så jag skaffade en gigantisk kartong. Åkte 14 mil för att köpa bubbelplast. Ordnade frigolit. Packade vagnen. Kollade frakt med både Bussgods, Blocket och Schenker. Tog massor av bilder och skickade till tjejen. Avböjde andra erbjudanden om att köpa vagnen, för att jag av ren medmänsklighet skulle sälja till henne, eftersom hon verkligen ville ha vagnen. Lovade att hon kunde vänta med betalning tills hon fick lön den 25.
 
Och den 25 kom. Inte ett ljud hör jag från henne. Jag skickar sms och ringer men hon vägrar svara.
 
Jag blir så ledsen! Allt detta krångel för ingenting, vem tackar mig för att jag försökte vara snäll? INGEN!
 
Så jag mailade några av de andra som var intresserade men då var det för sent. En hade fått låna en dubbelvagn, en annan köpt av en annan osv.
 
Så vill nån köpa min otroligt fina Babyjogger dubbelvagn/syskonvagn/tvillingvagn med otroligt många genomtänkta och bra finesser så finns den för 4000 kr och kan skickas för 314 kr i frakt!

Skickat från min Sony Xperia™-smartphone

1 kommentar:

  1. Men herregud sånt sätt! Va tråkigt! Hoppas du får den såld!

    SvaraRadera