fredag 8 april 2016

Fjällräven Kånken mini

Jag vill slå ett litet slag för Kånken mini som dagis/skolväska. Jag tycker storleken är perfekt och handtaget ovanpå väskan gör att barnen lätt tar den själv och bär den i handen om de inte vill ha den på ryggen. Mina barn har i vinter haft fleece-ställ (byxa och tröja), extra handskar, mössa och halsduk i den och får plats med tex vinterutebyxorna om de inte vill ta på sig alla kläder utan bara jackan när vi åker hem. Om man vill kan man knöla ner en hel del i den, den kantiga formen gör att den känns rymlig och den expanderar liksom i djup där den är full, och blir plattare när den inte har så mycket i sig och det gillar jag!

Barnen har färgerna UN Blue, Pink och Deep Red.
De är 29x20 cm och rymmer 7 L.


Lisa har haft en Elodie details väska fram till nu, som jag haft mest som skötväska på slutet men den är för liten. Den är jättesöt, 28x21 cm, färgen heter helt enkelt rosa (Elodie details Mini Petite Royal Rosa) Den påstås också rymma 7 liter men den känns mycket mindre och är alltså ingen som jag tycker är lämplig som dagisväska!


1 kommentar: