tisdag 12 april 2016

När det inte går som planerat...

Det var länge sedan jag var såhär stressad. När jag är stressad brukar jag bli som mest effektiv men nu är det för mycket så jag bara virrar runt och får ingenting gjort.

Allt kastades omkull av denna magsjuka. Det var redan ett pressat tidsschema och min oror för Lisas inskolning och allt pusslande för att få vardagen att gå ihop medan jag gjorde mina praktikveckor i Sundsvall bara gick käpprätt åt helvete!

Natten mot igår spydde Elis sedan har han varit pigg och använder alls sin energi till att hitta på bus och driva oss andra till vansinne.

Inatt var det Vegas tur, så Lisa står väl i kö som nästa person. Vi har haft tur senaste gångerna och om någon av barnen blivit sjuk så har det stannat där och vi andra klarat oss men så verkar det inte vara nu tyvärr.

Även om Lisa är symtomfri så får vi inte skola in, så nu ligger vi redan nästan en vecka efter i planeringen. Jag kommer missa flera av mina dagar på praktiken och det är bara rena turen att jag bor hos min faster och inte bokat hotellrum!

Eftersom jag ska börja jobba direkt efter praktiken kan vi egentligen inte skjuta på varken inskolning eller min praktik, vilket jag kunnat om jag skulle fortsatt vara mammaledig. Och egentligen kan det ju också vänta men jag måste ju "skolas in" på jobbet innan sommaren så det är tidspress även där!

Jag tänkte att det var passande att göra sista uppgifterna till skolan eftersom jag ändå är hemma men böckerna jag beställde har inte kommit än fast de skulle komma redan igår.

Gaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhh!


Så, äntligen slut på detta gnälliga inlägg!

2 kommentarer:

  1. Skönt att få gnälla inbland! Hoppas alla är friska snart och att ni kommer i fas!

    SvaraRadera
  2. Blir stressad bara av att läsa det, tur att det mesta brukar lösa sig till slut. Kämpa på!

    SvaraRadera