söndag 31 maj 2015

BabySemp och banangröt


Efter avslutad amning så saknar jag det lite grann faktiskt. Nu måste man tänka på att ha med flaskor med mat överallt och jag som trodde Lisa skulle sova bättre på nätterna hade fel. Men det är otroligt skönt att ha sina bröst tillbaka också!
 
Lisa äter BabySemp lemolac, oftast bara 110 ml men ibland 200ml. Jag har inte listat ut än hur hon funkar. Gör jag en hel flaska äter hon hälften, gör jag lite då äter hon tills det tar slut och lite till.
 
Med Elis och Vega har jag "tagit bort" första nattmålet kl 02 först, men Lisa vill absolut inte ha det så. Hon vill äta vid 01-02 men sedan kan hon vara utan till kl 08 utan problem! Dock brukar hon vakna vid 05 och prata och vill vara social (vi har slutat erbjuda mat då för hon vill inte ha!) Så nu försöker vi ha henne vaken en längre stund på kvällen, då brukar hon kunna sova utan att vakna så tidigt.
 
Efter införande av smakportioner har hon testat lite olika smaker. Hon bara gapar och söker efter skeden som en liten fågelunge och en dag tänkte jag att hon får väl äta så länge hon själv vill, så nu äter hon oftast en halv portion gröt och lite puré till lunch, och resten av målen flaska. Oftast äter hon var tredje-fjärde timme på dagen.
 
Som jag misstänkte blev hon trögare i magen, och det luktar helvete av det som kommer ut, tacka vet jag amningsbajs haha! Och hon kräks mycket, så även om hon är nytvättad och har nya kläder så spyr hon och luktar lika illa igen efter fem minuter! Elis var också en kräkunge, men Vega spydde aldrig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar