fredag 8 maj 2015

Mina boobs goes bananas

Igår tänkte jag kolla lite åt vilket håll amningen skulle gå. Lisa ammade bara en gång, sedan fick hon flaskan. Jag kände inte att det fanns så mycket mjölk i brösten, att de spände eller så, så jag lät dem vara. Sedan pumpade jag 70 ml på kvällen innan jag åkte till min kompis.

Men sedan på natten - PANG! - då jäklar blev det fullt i lökarna! Men då gav jag Lisa flaskan och pumpade ur mjölken (som jag slängde, eftersom jag druckit vin) sedan fick hon amma i morse, för då var det fullt igen. Så nu undrar jag, om ni läser det här mina bröst - hur ska ni ha det?!

2 kommentarer:

  1. Haha! Trodde mina också gett upp, den ena verkar ha gjort det. Den andra har varit lika skum som dina. Plötsligt ikväll var den sprängfylld igen.. Tuttar alltså.. ;)

    SvaraRadera
  2. Det tar ju några dagar att ställa om sig för brösten.. sen är de ju van att tömmas nattetid och då producerar de ju ännu mer! (Prolaktinet stiger mest vid nattamning) så om de blir lugnare några dagar kommer de att fatta ;-)

    SvaraRadera