måndag 25 maj 2015

Efter amningen

Det finns ju en riktig nackdel med att sluta amma...mens. Den glömde jag på min tidigare lista. För några veckor sedan trodde jag att det var på gång, värk i både rygg och mage men efter några dagar klingade det av och sedan har det inte hänt nått mer. Egentligen borde jag hämta ut mina p-piller så jag slipper det men jag glömmer hela tiden.

Jag har med glädje plockat bort alla mina amningsbh-ar och tycker det är underbart att sova naken igen! Sakta men säkert återgår de till det normala, fast det finns fortfarande lite knöliga bröstkörtlar kvar, men jag märker inte att det läker nånting, som det gjorde efter de andra barnen (fast då slutade jag i och för sig amma tvärt och inte trappade ut som nu) Efter tre barn har brösten flyttat ner en våning, men det är inget som stör mig, så länge de inte slår mig i ansiktet när jag springer i trappen så är jag nöjd!!!

Jag har även varit riktigt förkyld i två veckors tid med feber, snor, hosta och borttappad röst men nu anser jag mig vara frisk igen och längtar ut på en löptur i skogen! Skönt att kunna springa utan att vara rädd för mjölkstockning också.

4 kommentarer:

  1. Sv: ellerhur; )
    Jag fick min mens tbx under tiden jag ammade och då ammade jag fortfarande mellan 2,5-3 timmars intervaller. Men säger samma.som dig, det är skönt att kunna ha på sig vanlig bh och ja sover oxå utan.nått och på mage!

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh ja, sova på mage är det bästa, där missar Dolly Parton något ;P

      Radera
  2. Varför redan slutat amma? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lisa var inte riktigt nöjd och med två andra barn som kräver uppmärksamhet orkade jag inte pumpa och stöka på som med Elis och Vega (det var lika med dem, mjölken sinade men då pumpade jag igång det igen) så jag började ge tillägg. De andra har inte tagit flaskan men Lisa gjorde det! Sedan ammade och flaskade jag varannat mål men det blev som mindre och mindre mjölk. Och nu är det dags att börja med smakisar och så, så det kändes lättare att avsluta det helt, jag hade ändå tänkt sluta helt när hon var 6 månader. Men nu är tuttarna pensionerade :)

      Radera