torsdag 31 december 2015

Nytt jobb!

Eller nytt och nytt, jag har fått ett jobb på mitt gamla jobb så att säga. Istället för vikariat har jag nu tackat ja till en fast anställning! Chefen ringde mig dagen innan julafton och sedan hade jag många timmar av funderingar.

Jag började plugga till Barnsjuksöterska för att få ett jobb där jag ville vara, och där jag jobbat, på prematuren, med för tidigt födda och sjuka barn. De har tidigare bara gett fasta anställningar till barnsjuksköterskor men eftersom det är brist på det så jobbar det även vanliga sjuksköterskor, som jag där.

Jag tänkte också att om jag börjar plugga kan jag vara hemma längre med barnen, det är viktigt för mig att de inte ska vara för mycket på dagis. Så den svåra frågan var om jag skulle ta jobbet eller inte?

Det blev tidigare än vi tänkt oss men samtidigt är det dumt att tacka nej till jobbet jag vill ha och sedan ska jag ändå börja jobba ett halvår senare. Alla jag pratat med förutom min mamma tyckte att jag skulle ta jobbet. Jobba, plugga, tre små barn klarar jag det?! Ja om inte annat måste jag det för jag tackade ja och ska börja jobba i slutet på april/början på maj! Det känns skitkul och jag tror att det blir toppen!

Lisa hinner bli 1 år och 4 månader, och eftersom jag pluggar 50% så kommer jag bara jobba 50%  tills jag pluggat klart sommaren 2017, och med kvällar och helger blir det inte så många timmar på dagis i alla fall. Så glad!!!

3 kommentarer: