lördag 26 november 2016

När man vinner utan att veta att man är med och tävlar

För några veckor sedan fick vi hem ett brev från Länstidningen, jag tänkte att de kanske skulle tjata på mig en prenumeration, men inte! Det var Elis som var en av vinnarna i årets julkortstävling, som vi inte ens visste att han varit med i! Det visade sig att de ritat på femårsgruppen och skickat in, och nu var han välkommen på prisutdelning och fika på Jamtli.

Superstolt är jag, han kom trea i kategorin 0-5 år, och de var tre pristagare och ett hederspris i varje kategori som jag fattade det. Totalt vann 28 deltagare upp till 16 års ålder - av 1400 inskickade bidrag!

Jag tog med alla barnen samt min syster och halkade oss in till Jamtli. Det var ganska många där och lagom till Elis ropades upp (nästan först eftersom det var hans kategori först) så började Lisa kinka. Och hon skrek nästan konstant i 45 minuter, hon skulle upp i min famn, sedan ner, upp, ner, upp ner och så höll hon på. Hon fick mitt Lypsyl som alltid får henne tyst ett par minuter, leka med min väska, springa i korridoren - men hon bara skrek så alla kollade på oss. Tillslut puttade Vega henne nerför trappen! Det blev ju inte bättre direkt...Dessutom började Vega trotsa mitt i allt så jag hann få både pattsvett och rövsvett innan vi hade kollat klart och fikat - dessutom skulle det vara en aktivitet för alla barnen men jag packade in alla i bilen igen och åkte för det var ohållbart.

Elis ville ha det största paketet (det är storleken som betyder något...) och de tre yngsta vann de största paketen som visade sig vara ett målarstaffli med graffittitavla på andra sidan med kritor och papper och allt! Superfin och uppskattat av alla barnen, tack till Länstidningen, Jamtli och Jämtlands läns konstförening för den fina prisutdelningen och utställningen av alla bidrag samt det goda julfikat!

Nu verkar Lisa vara sjuk, vilket jag direkt misstänkte när hon var så grinig idag. Stackars plutt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar