onsdag 9 november 2016

Vintips

Ett favoritvin här hemma just nu, det sydafrikanska ekologiska rödvinet på box; Org de Rac!

När Systembolaget började med flaskorna som är lite mindre (men inte de minsta) på ca 375 ml så började jag köpa många flaskor för att kunna smaka så många olika sorter som möjligt. Inte så kul att köpa en stor flaska vin för 400 kr och så gillar man det inte, men med de mindre flaskorna så är det bara att smaka och gilla eller rata! Jag älskar Amarone men annars är Shiraz en favorit, jag har hittills inte druckit ett enda Shiraz som jag inte gillar. Ripasso däremot har jag bara hittat ett enda gott, och resten har jag inte gillat alls. Så vi provar oss vidare bland olika sorter och smaker, men helst dricker vi just nu som sagt detta underbara vin, mycket prisvärt:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar