fredag 18 november 2016

Ny säng till 2åringen

När våra barn blivit 2 år har de bytt från spjälsäng till vanlig säng. Inte för att de behövde det utan för att jag behövde spjälsängen till nästa bebis! Och nu när Lisa sover så dåligt tycker jag att det skulle vara skönt med en säng som jag kan lägga mig i tillsammans med henne. I och för sig så har jag sovit med henne i spjälsängen en gång...! Trångt, kan man sammanfatta det med.

Jag har letat ett tag efter en äldre vacker växasäng,  men de är varken vanliga eller billiga häromkring.

Jag har aldrig någonsin varit på Brunflo Antik och loppis men av nån anledning åkte jag dit. Och hittade tre fantastiska sängar. Dyra. Mellan 2500 och 3500 kr. Så jag började pruta för att få en för tvåtusen när det visade sig att de skulle byta lokaler och hade utförsäljning - så jag fick den för 625 kr!

Lite sliten i färgen på vissa ställen och saknar två knoppar på toppen, men hel och stabil så nu ska jag bara fixa den innan Lisa får den i födelsedagspresent av min farmor och morfar. En madrass,  ett nytt täcke och en kudde får hon av Fredriks föräldrar och nya Babblarna påslakanset i julklapp det kan ju inte bli annat än succé. Hon kommer sova som en sten resten av livet, eller vad tror ni ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar