tisdag 7 juli 2015

Bikini till småflickor

Bikini till små barn verkar vara något som delar föräldrar (och övriga befolkningen också) i två läger. För mig är det dock ett icke-problem. Jag fullkomligt smälter när jag ser alla dessa urgulliga plagg, och skulle älska att matcha min bikini med samma till mina flickor. Det finns i min värld inget sexuellt eller utmanande i det över huvud taget, som en del vill få det till. Barnet vet ju inget om det, i så fall är det ju den vuxna världen som projekterar den åsikten på barnet. Det handlar inte om att flickan ska visa upp sig, eller tvärtom skyla sig och sin överkroppen på nått vis.

Däremot tänker jag att baddräkt eller badbyxor (eller nakenfis) är det bästa för barnet, som rör sig mycket och det känns som att en bikini-överdel skulle halka på sniskan hela tiden. Endast av den anledningen skulle jag avstå att köpa bikini till mina flickor, alltså för deras egen bekvämlighet. Ur söthetsfaktor skulle jag däremot kunna köpa tio stycken direkt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar