tisdag 7 juli 2015

Frösö zoo

Igår var vi på Frösö zoo, jag och Elis och Vega. Jag har velat åka i flera år men ingen vill följa så då åkte jag själv. En riktig kvinna reder sig själv tänkte jag och grabbade tag i en unge i varje hand.

Eftersom barnen är under fem år gick de in gratis, för mig kostade det 200 kr. Först gick vi en runda runt djurparken, sedan in i Tropikhuset, med ormar, ödlor och små apor. Jag hatar apor egentligen men de här var små och söta, inte äckliga med röda anus som kastar bajs och onanerar när man går förbi!

Sedan åt vi en hysteriskt dyr lunch och sedan var det karuselldags. Om man har barn under 3 år kan man som vuxen åka med och som vi åkte! Bilar, båtar, flygplan, och allt däremellan. Jag vet inte vem som hade roligast - jag eller barnen?! Vi avslutade med en tur i tåget som åker runt hela parken och då hade lejonen vaknat och vrålade som om nån satt en klädnypa i pungen på dem, det var både läskigt och mäktigt!

Vi hade tur och slapp regnet, trots att vi köpte paraplyn innan så behövde vi inte använda dem. Det var i princip folktomt, vi och tre familjer till kanske. När vi kom hem var det dock som om Gud hällde en hink vatten över oss och kastar svärmar med mygg, så i morgon blir det kanske en tur till badhuset. Om jag orkar, det är jobbigt att gå på zoo, jag är som en urvriden trasa idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar