torsdag 30 juli 2015

Lisa 7 månader

Lisa 7 månader

Vår glada lilla tjej fortsätter vara glad, med små inslag av gnäll. Ibland pratar vi helt enkelt inte samma språk. När hon ätit, sovit och bajsat och ändå inte är nöjd då kliar jag mig i huvudet. Vad vill ungen? Kärlek kan ju aldrig skada, och fungerar fint. Får hon sitta med mig (eller nån annan) slutar gnället. Väldigt sällan skriker hon, om jag inte tar för lång tid med maten då!

Hon sover oftast tre gånger på dagen, två långsovningar ) förmiddagen samt eftermiddag) och sedan en kortis på kvällen.

Hon har legat i babynestet och sovit i sängen med mig, och legat på rygg med snutten över ansiktet. Hon har inte alltid nappen. Nu har hon börjat vända sig och sover på sidan.

Väldigt ofta nu när hon ligger på rygg så "studsar " hon på rumpan, tänk typ supersnabba hoppande höftlyft! Ingen aning om varför hon gör så men det ser roligt ut! Och det gör att hon kan förflytta sig, om än på ett mycket krångligt och konstigt sätt.

Hon kan "busa" och har alltid glimten i ögat. River och sliter i ögon, näsor och hår på de som kommer för nära. Det gör ont att gosa ibland!
Hon sitter stadigt, rullar runt, stå-tränar gärna. Och håret har plötsligt börjat växa så det knakar!
Hon har fortfarande en del bodys i stl 62 (tight) och 68 och har börjat med stl 74.

Lisa pratar lite, da da da da, blauä bläu blou mam ma iiihhh och med det vi kallar "monster"  Alla mina barn har pratat så, liksom med mörk röst som när vi vuxna försöker prata med monsterröst.

Hon har precis börjat hålla flaskan själv när hon äter, antingen har jag gjort det eller så har jag pallat upp den när hon ligger ner.

Precis som mina andra barn, bajsar även hon alltid på morgonen! Min väckarklocka består alltså av lukt och inte ljud...

1 kommentar: