fredag 10 juli 2015

Spökprästgården i Borgvattnet 👻

Vi bor i princip granne med spökprästgården i Borgvattnet (med norrländska mått mätt är en mil genom skogen "nära") Igår var jag och barnen ute på äventyr igen och hälsade på några kompisar i deras stuga så barnen fick leka lite trots det regniga vädret.

Det är dock ett antal mil på grusväg att åka så Elis och Vega höll som bäst på att slå ihjäl varann på vägen hem när vi kom till Borgvattnet. Istället för att svänga hemåt tog vi vägen till spökhuset, och trots detta skitväder så var vi inte ensam där! Jag menar tyvärr inte att vi såg spöken utan det var fler gäster där.

Eftersom de inte tar kort så hade jag för ovanlighetens skull lite kontanter så jag kunde skrapa ihop till våfflor och dricka. Barnen hade kunnat stanna i timmar, de tyckte det var sååå spännande och trots att det bara är ett vanligt gammalt hus med fina gamla möbler (eller....?) så gick de genom varje rum och letade efter spöken, satt i varje fåtölj (jag hade berättat om gungstolen som kastat av en man där) kollade varje spegel. Och testade toaletterna, det verkar ju vara vår grej så fort vi är iväg, kissa och bajja flera gånger var per utflykt!

Vid ett tillfälle såg jag en blek lite genomskinlig kvinna stirra på mig, men det var bara en trött trebarnsmor jag såg i spegeln...Inga spökligheter att rapportera alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar