torsdag 30 juli 2015

Viktigt

Jag har länge tänkt att jag ska visa Elis hur han ringer efter hjälp om det behövs. Man vet ju aldrig vad som kan hända, jag som är ensam med tre barn hela dagarna och - hemska tanke - vad händer om jag ramlar i källartrappen och slår mig illa eller till och med medvetslös?! Det behöver ju inte bli så farligt men jag kanske behöver hans hjälp ändå framöver, vad vet jag..

Han manövrerar platta, dator och telefon med lätthet och idag har han övat på att ringa olika personer och så har han förklarat "jag övar på att ringa efter hjälp om mamma svimmar eller slår sig" Jag har lagt till bilder till kontakterna så det blir lättare och förklarat att han ringer pappa först och sedan momma och så vidare. Olyckorna får gärna hålla sig borta men nu kan han i alla fall hjälpa mig vid behov! 

1 kommentar: