lördag 4 juli 2015

Ibland blir det inte som man tänkt sig!

När Fredrik är på fisketävling får vi roa oss bäst vi kan själva i det underbara vädret. Ibland blir jag akut sjuk i lappsjuka här i stugan, trots att jag har folk runtom mig. Så på eftermiddagen kom jag hastigt på att jag verkligen måste köpa den där baddräkten som jag tänkt köpa i flera månader! Idag! Nu! Helst igår!  Jag och barnen sprang genom duschen och vidare till bilen för att handla badkläder till mig och barnen, sandaler till Elis och så en sväng genom biltvätten tänkte jag.

Efter flertalet kisspauser på stan och pannkakor för 250 kr på Wedemarks så var vi redo för att göra stan! Klockan var då 16.09. Synd för oss att hela stan packat ihop och stängt nio minuter tidigare! Och biltvätten var trasig!

Men, solen sken, barnen var på bra humör och vi hade haft det så mysigt så det gjorde ingenting. Svårast med att vara ensam med tre små barn är när de blir nödig, och det blir de förvånansvärt ofta så fort vi ska göra något, eftersom de inte har blöja men inte kan hålla sig hur länge som helst. Det stressar mig men mina barn brukar vara duktiga på att säga till i tid. Värst är om jag måste försöka få med Lisa i vagnen nerför en trapp om de inte har hiss, eller om det är betaltoa och jag inte har mynt med mig. Dessutom tar det ca 43 år att gå genom gågatan i stan eftersom barnen ska testa alla Storsjöodjuret Birger som finns utplacerade och det är en hel del!!! Men det blev ju ett äventyr för barnen och det var huvudsaken. Och jag är fortfarande baddräktslös. Den som inget baddräkt har, får gå med tuppa bar!

Skickat från min Sony Xperia™-smartphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar