torsdag 2 juli 2015

En mammas morgon

Om jag har tur börjar morgonen så sent som vid åtta. Jag placerar barnen vid bordet medan Lisa ligger kvar i sängen och morgonsnackar.

Elis och Vega får varsin yoghurt och en smörgås medan jag kokar kaffe. Så blir Vega nödig och går på pottan, som jag sedan får gå ut och tömma och tvätta ur (vi har utedass i stugan men potta till barnen inne)

Jag börjar steka ägg men då är det Elis tur att bajsa, så proceduren upprepas och jag hinner bränna äggen så jag får slänga dem.

När djuren hör mig gå ut håller de på skrika halsen av sig, även de är hungriga som det verkar. Jag ger ankorna mat och vatten och släpper ut kaninerna.

När jag kommer in och stekt mina ägg är det Lisa som vill äta, så jag gör en flaska till henne och medan hon äter ställer jag fram frukost till mig.

Jag häller upp kaffe, som jag sedan dricker kall eftersom Lisa bajsar och spyr ner sig så jag byter blöja och pyjamas till dagens kläder.

När jag gjort det är det dags för barnen att gå ut, de är redan less eftersom de ätit för länge sedan så jag klär dem, borstar tänderna, smörjer med solkräm, sprayar med myggspray och skickar ut dem.

Jag börjar äta mina ägg men nu börjar Lisa bli trött igen och vill sova. Jag lägger henne i vagnen och ställer ut henne. Jag äter upp, tar en kopp kaffe till och tittar på klockan, halv elva. Dags att börja med barnens elva-fika!!!

--
Skickas från Snabb anteckningsblock

Skickat från min Sony Xperia™-smartphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar