söndag 11 oktober 2015

Bygga egen piratbåt!

Elis älskar verkligen pirater och speciellt deras skepp. När Fredrik pensionerade sig gamla eka bestämde vi oss för att göra en båt till barnen men inte förrän nu fick vi tummen ur.
 
Fredrik pallade upp den så den står stadigt, och byggde en ruff (som även ska få runda fönster på alla sidor) en mast med stege (vi fick ta bort de översta för de klättrade för högt!) och så gjorde han en liten sarg på taket mest för syns skull. Jag sydde en flagga och vimpeln i svart, och så satte vi upp ett rep att klättra i längst fram. Nu fattas bara en ratt som ska sitta vid ruffen, och en kikare tänkte jag skulle vara kul.
Det syns inte på bilden men på andra sidan är landgången så de kan kliva i lite lättare. Har ni några fler ideer på roliga saker? En skattkista kanske skulle vara skoj att ha i båten?

 

1 kommentar:

  1. Åh, men vilken dröm! Jag hade gjort i brallorna av lycka om jag fått mig en egen piratbåt som liten!

    SvaraRadera