fredag 30 oktober 2015

Google foto

Ibland blir man ju lite galen av tekniken. Ja när den inte fungerar som den ska i alla fall! Först och främst för att jag inte får till problemet med bloggen och jag får ingen hjälp från Blogger och jag får inte tag på Marika.

Och sedan tänkte jag att nu är det verkligen dags att göra något åt alla bilder vi har och börja lagra dem i nått "moln" Efter att ha kollat på flera tjänster valde jag Google foto eftersom jag redan har ett Google-konto som jag använder på många sätt.

Så igår tömde jag min telefon för att börja om från noll, och valde att telefonen skulle spara bilder i molnet när jag laddar telefonen (så den inte håller på och jobbar hela tiden) Och utan att jag fattat nått så stog det att telefonen överför - håll i er nu - 11 126 bilder! Vart då ifrån undrar jag? Och plötsligt hittade jag massor av bilder igen på telefonen, som jag precis har rensat. De bilderna finns i Album på telefonen men kollar jag på Google foto så har den under hela natten när jag laddat telefonen laddat upp EN bild.

Som vanligt fattar jag ingenting och blir bara sur.

1 kommentar:

  1. Jag använder onedrive å det funkar hur bra som helst, alla bilder överförs per automatik. Jättesmidigt! 😊

    SvaraRadera