lördag 28 november 2015

Uppdatering

Kan ju vara roligt att veta hur det går för mina små gryn och deras framsteg!

Vega sov några nätter utan blöja och det gick bra, sedan kom en olycka. Hon sprang upp och kissade på toa på morgonen men hade redan kissat det mesta i sängen. Eftersom jag tvättade hennes plastade frotté och inte hade nån reserv så fick hon ha blöja inatt. Och då kom hon upp och kissade två gånger haha så det var ju duktigt gjort men jobbigt för mig.

Vad gäller tummen så gick det också jättebra. Vi tappade nämligen bort snutten ett tag och då sög hon inte alls på tummen men så hittade vi den igen och då ser jag att hon "tjuvsuger" ibland på nätterna. Men det ger sig nog också snart, hon suger ju inte alls på dagen och förhållandevis lite även på natten numera.

Vad gäller Elis och hans nattkissande så håller jag på bli galen. Han har varit utan blöja både dag och natt i flera år men kissar fortfarande i sängen väldigt ofta. Det går i perioder och ibland är det varje natt en vecka i streck.
Vi minimerar redan hans drickande på kvällen. De äter oftast en liten yoghurt och en frukt till kvällsfika.
Jag vägrar sätta på honom en blöja "för säkerhets skull" Jag tänker att det borde vara så obekvämt att bli blöt så det får honom att sluta men det hjälper ju inte! Han säger själv att han sover så hårt att han inte vaknar. Hinner han vakna så går han såklart på toa och kissar. Så trött på att tvätta pyjamaser och sängkläder och byta i sängar dagligen!
Det är delvis ärftligt och hans far hade blöja länge på natten innan de slutade har jag fått höra så jag får väl tvätta vidare helt enkelt.

3 kommentarer:

  1. Har du prövat att ta honom på toa när du lägger dig? Vet att många gör så, alltså väcker barnet för att låta hen pinka i samband med att föräldern lägger sig, å det brukar ha gett goda resultat... 😊 Själv har jag en son som pinkar på sig när han skrattar för mycket! 😆

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland gör vi det om han druckit mycket på kvällen tex om vi varit på kalas eller så. Men han får ibland världens utbrott om vi väcker honom så vi vågar nästan inte :) Ni får sluta dra roliga skämt för Teo då ;D

      Radera
  2. Hehe, nä man vill ju gärna inte väcka den björn som sover! 😂
    Tror inte vi är det största problemet, verkar ha väldigt roliga vänner! 😆

    SvaraRadera