onsdag 23 mars 2016

Bubbies

Jag är på dag 5 i c9 och jag är rätt så säker på att glass inte ingår i deras lista över fria saker man får äta!

Men idag när vi var på Kvantum stannade jag för att vänta på Fredrik som skulle hämta något. Jag råkade hamna bredvid en frysdisk med små färgglada saker som påminde om kakor, typ macarones. VARENDA människa som gick förbi och tittade ner sa "men vad ÄR det där?" och "men dyrt var det"

Eftersom jag heter Nyfikenstrut i mellannamn så var jag såklart tvungen att köpa ett par, det är tydligen glass på lösvikt! Efter lite funderande tror jag att de är täckta med sockerpasta runtom, så man äter dem med händerna och så är glassen inuti. Jag testade passionsfrukt (underbar) blåbär (ok) moccakaffe (ok) pistage (nja) och mint (blä) Jag tog bara en smakbit av varje, och de var ganska sliskiga ändå efter att ha testat ett par. 17:90 per styck kostade de, så det var en hiskeligt dyr liten glass det där! Utan tvekan den dyraste glass jag tittat på för att sedan slänga bort haha!

Farmor skickade med en påse nybakade bullar hem idag och den påsen har skrikit högt från köket ÄT MIG, hela kvällen. Efter lite funderande körde jag ett pass yoga på 40 minuter istället och firade med jordgubbar efteråt. Och en morot. "Jättegott" Nästan som kanelbullar...

I morgon är det vägning och mätning igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar