måndag 21 mars 2016

Resultat efter tre veckors diet

Här kommer bilderna efter 3 veckors diet toppat med de två första dagarna på det omtalade c9.

Jag har alltså inte ätit en bit choklad på tre veckor, det känns nästan absurt! Men jag har tappat (undrar varför det kallas "tappat" när man målmedvetet, envist och extremt medvetet gjort sig av med det?!) 3,4 kilo och minskat 21,5 cm på hela kroppen. Då har jag inte mätt vaderna vilket är synd för de har verkligen krympt, det syns väldigt väl och känns tydligt i stövlarna!

Jag som druckit mycket kaffe, i princip alltid med någon godsak till, dricker väldigt lite kaffe numera. Grejen med kaffe för mig är just att äta något gott till. Och svårast är att hälsa på mamma eller farmor, för det är starkt förknippat med äta för mig.


Annars har jag inga problem med "allt-eller-inget" grejen, när jag väl bestämt mig då är det nej på allt godis, kakor och annat gott.

C9 då, det hade jag inte hört något om innan min blogg/insta-mamma-vän Frida undrade om jag var intresserad av att testa. Så om ni är sugen själva så kan ni kontakta henne för frågor eller beställning, ni hittar henne i min blogglista som friidas.se eller på instagram med samma namn. Efter att jag beställt det så googlade jag och hittade massor av negativa kommentarer om det, många från folk som aldrig testat det själva men hade åsikter om det i alla fall. Så nyfiken blev jag ju!

Jag tror i grunden på att träna mer för att kunna äta det man vill, och som med så mycket annat är lagom bäst. Jag är inte bra på långsiktiga mål som gå ner 2 kilo på 6 månader, då är jag bättre på så kallade Quick-fix. Jag vill bara bli mig själv, på så kort tid som möjligt. Och när jag är det så kan jag äta och träna som vanligt igen, för då kommer jag nog stå still i vikt.

De två första dagarna av c9 var det tråkigaste och jobbigaste jag gjort, jag har aldrig varit så hungrig i hela mitt liv. Man dricker aloe Vera, tar vitamin och koffeintablett och en proteindrink på de två dagarna, och så får man äta vissa saker som morötter, gurka, sallad osv för att stilla sin hunger men som knappt ger kalorier. På dag 3, som jag är idag dricker man (faktiskt goda) shakes och äter en middag på 600 kalorier utöver aloeveran och tabletterna. Dessutom ska man träna lågintensiv träning minst 30 minuter om dagen.

Det jag gillar med att testa nya grejor är just att jag vidgar mina vyer, nu har jag tex köpt hem produkter jag aldrig smakat förut som kokosmjölk, mandelmjölk och sojamjölk. Jag har gjort egen salsa och testat ett nytt recept på kyckling som var jättegott, och ser framemot att testa de många shakes-recepten.

Jag tror att vilken diet eller vilket program för hälsa man än väljer så är det att man just följer ett program och man har bestämt sig som gör att det fungerar. Om det så är Nutrilett, Viktväktarna, Lchf eller c9 så fungerar det bara man gör som man ska.

Nu ska jag försöka klara påsken utan godis, men planerar att äta gott till middagarna. Rårakor med egenfångad sikrom, eller kött och sallad med avokado, hur gott blir inte det? Som snacks blir det istället jordgubbar eller päron, kiwi och apelsin. Eller bär som hallon, blåbär och mango!

2 kommentarer: