torsdag 8 september 2016

Chiapudding

Jag gjorde mitt livs första chiapudding häromdagen. Jag har sett dem på fik och undrat vem som köper det när det finns så mycket annat härligt och gott bredvid att snaska på?! Vem går på ett fik för att äta nyttigt liksom...

Jag har läst om chia också, att det ska vara nyttigt. I min värld är nyttigt och gott nästan motsatser till varandra så jag har varit skeptisk. Men så blev jag bjuden på chiapudding som blandats i kokosmjölk och jag älskar ju kokosmjölk!

Jag blandade 2 dl kokosmjölk, 2,5 msk chia och 1 tsk vaniljpulver. Det blev alldeles för tjockt när det stått bara en kort stund så var det helt torrt! Så jag fick blanda det med mjölk också och då blev slutprodukten god!
Just denna gång hade jag mango och svartvinbär men det kan ju varieras i all oändlighet!

Chiapudding - ny favorit hos mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar