lördag 17 september 2016

Nackdelar med mitt jobb

Eftersom jag jobbar som sjuksköterska på sjukhus finns det en del saker som påverkas även på min fritid. Det finns tre saker speciellt som jag "sörjer":

1. Ha mina vigselringar. Eftersom jag inte kan jobba med smycken, och man jobbar ganska ofta så blir det att jag glömmer ta på mig ringarna. Samma med Fredrik, så vi har nästan aldrig våra ringar!

2. Parfym. Starka dofter är ingen hit när man jobbar med människor, så jag har aldrig parfym. Men nu köpte jag en ny, första på flera år! Jag valde mellan Dolce gabbana The one (svart kork) och Versace Absolu och den blev det. Måste erkänna att jag köpte Britney Spears Midnight fantasy först men gav den till syrran, för Fredrik påstår att jag "är för gammal för att dofta så"?!

3. Nagellack. När jag gick på mammaledigt med Elis fantiserade jag om att nu skulle jag ha nagellack heeeela tiden men vanan sitter i sedan man jobbar - inget nagellack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar