tisdag 27 september 2016

Flätor

Jag älskar flätor och har alltid gjort olika flätor i mitt hår, helst inbakad. Nu när det blivit populärt även för den stora massan så har det kommit flera böcker i ämnet. En fläta kan göra ett tråkigt hår riktigt vardagssnyggt!

Flätat, tvinnat och uppsatt är en perfekt bok för den som vill vara lite extra fin till vardags eller fest. Den är enkel, snygg och har bra beskrivningar. Flätor, knutar, hästsvansar och svinryggar, jag älskar den redan!

Den stora boken om flätor är mer som en inspirationsbok med jättesnygga bilder men alldeles för avancerad för en vanlig människa, men kanske om du är frisör eller en riktig flätnörd?

Att få en treåring att sitta still så en mamma får göra flätor är inte att tänka på, så nu väntar jag bara på min lillasyster ska komma på besök snart så jag får öva på henne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar