söndag 18 september 2016

Clean eating

Jag snubblade över en artikel i Amelia som handlade om kvinnor med dålig hy som lagt om kosten och blivit mycket bättre. Jag är så otroligt less på att ha dålig hy i min ålder, 33 år och värre än när jag var tonåring!

Så jag läste med stort intresse och beställde några av de böcker som rekommenderades. 

Jag har tidigare lagt märke till att jag får fin hy så fort jag går på någon diet, vilket troligtvis beror på att jag inte äter varken godis, kakor, bröd mm just då.

Det här handlar inte om någon diet utan att man ska äta mer "ren" mat och mindre processad mat. Jag har bara hunnit ögna igenom dem än, men det ser lovande ut! Att utesluta gluten och/eller mjölkprodukter (inte bara laktosfritt utan mjölkfritt) kan hjälpa vid dålig hy. Eftersom jag är mjölkoman tänkte jag försöka med gluten först, jag brukar inte ha några problem med att inte äta bröd och kakor, det kluriga är att lära sig vart gluten kan gömma sig i andra varor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar