onsdag 12 oktober 2016

Bönpasta och tofu

Låter inte gott på en fläck om du frågar mig, men jag måste ju testa innan jag vet!

Bönpastan luktade illa medan man kokade den, men sedan påminner den i både smak och utseende om nudlar tycker jag. Gott!

Tofu luktade inte heller så gott men jag kryddade den med chili och paprikapulver, och stekte den i vitlök. Hällde på små späda broccoli, sweetchilisås, limesaft, japansk soja, balsamvinäger och kokade ihop innan jag hällde det över bönpastan.

Lisa älskade det, och jag med!


Receptet:
En portion bönpasta (50 gram)

Skär 100 g tofu i bitar, stek i vitlök, krydda med paprikapulver och chilipulver.
200 gram broccoli
1/2 mska sesamolja
1 msk vardera av limesaft, sweet chilisås, soja och balsamvinäger.
Låt puttra ihop några minuter, servera till bönpastan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar