lördag 22 oktober 2016

Vem ska man bjuda på barnens kalas?!

Snart är det dags för vårt årliga Halloween-kalas. Eftersom jag gillar att baka med barnen blev det naturligt att vi sedan bjuder in folk för att äta upp allt vi bakat.

Tidigare år har barnen varit så små så det blivit mest familjen och barnens kusiner, eller några av mina kompisar och deras barn. Men i år hade Elis önskemål om att bjuda några kompisar från dagis.

Och då blir det genast krångligt. Fredriks bror är gift med min tremänning och vi umgås mycket, de är som både familj och bästisar i ett. Med deras fyra barn och våra tre så är det redan där 7 barn. Elis och Vega ville bjuda väldigt många, och jag hade också önskemål om kompisar och deras barn, men jag fick sätta stopp vid 12 barn. 

12 barn och deras föräldrar blir plötsligt ett ganska stort kalas! Jag köpte presentpåsar med tre olika saker i för varje barn, och lägger man ihop de hundralapparna med dekorationer och ingredienser till allt vi bakar så blir det ganska mycket! 

Jag gör ju det här för att jag tycker det är roligt att både baka, pyssla och bjuda hem folk, så jag ser det inte som ett problem. 

Fredrik tycker dock att om vi bjuder bara hans ena syskons barn så blir det orättvist. Men bjuder vi alla kusiner så är de ju 10 barn bara där, och räknas då halvsyskonen in? 
Om vi bjuder några på dagis vart drar man gränsen för vilka man ska bjuda eller inte? Jag tycker det räcker med de som barnen leker med, men det kan ju variera över tid. 

Dessutom är det VÅRT kalas, alltså bjuder jag de som jag vill ska komma! 

Presentpåsar med glow-in-the-dark armband, såpbubblor och partypipa.

Vad tycker ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar