måndag 10 oktober 2016

The walk of... poop


När vi väl börjat med pott-träningen så har det gått fort. I helgen fick Lisa vara utan blöja så fort vi var hemma och hon har själv velat springa till pottan. När hon väl börjat kissa i den och förstått meningen med det så har hon gått dit själv. Hon säger "bajs" fast hon menar kissa. Ibland kan hon möjligtvis säga "potta" eller "bajsa potta" fast hon menar kissa. Vi var till och med ute och lekte med blöja och tre lager kläder när hon ville gå och kissa, och blöjan var torr när vi kom in, och hon höll sig ända tills hon satte sig, så hon har verkligen fattat grejen!

Det ska bli skönt att hon även börjar bajsa på pottan, eftersom hon hatar att ligga på skötbordet och det blir bråk varje gång vi ska byta bajsblöja just nu. 

I vanliga fall bajsar hon alltid direkt i blöjan på morgonen innan hon ropar på oss, men nu har jag satt henne på pottan så fort jag hör att hon vaknar till, eller när vi väcker henne innan dagis. Då har hon inte bajsat förrän senare på dagen, men igår hårdkörde vi utan blöja och efter att hon sagt "bajsa" och sprungit på pottan sex gånger mitt under middagsförberedelserna då hände det - hon sa "bajs" och det blev bajs! Dessvärre märkte jag inte det utan hon klev upp själv, fortsatte bajsa, klev i det och halkade! Jag som stod med händerna fulla av kyckling fick bråttom när Elis ropade att Lisa halkat i chokladpudding....

Så det blev en dusch och massor av beröm - och jag märkte att hon var sååå stolt. 
Hejja - mera bajs åt folket!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar