fredag 28 oktober 2016

Några roliga frågor

Jag såg det här på Facebook och passade på att fråga min Elis (snart 6 år)

Vad säger alltid mamma till dig?
Var snäll med sina systrar!
(sant...)

Vad gör mamma lycklig?
Att få blommor
(Sant. Och snälla barn...)

Vad gör mamma ledsen?
Att man slåss
(Sant)

Hur får mamma dig att skratta?
Kittlas
(Sant, plus alla mina roliga skämt)

Hur var mamma som barn?
Hon var fem år
(Delvis sant....!)

Hur gammal är mamma?
33 år
(Helt sant!)

Hur lång är mamma?
Längre än mig
(Helt rätt!)

Vad är mammas favoritsysselsättning?
Sitta i soffan och äta mögelost 
(Otroligt sant!)

Vad är mamma jättebra på?
Bajsa i blöjan (skratt) Plantera blommor
(Båda är helt fel faktiskt. Fast kanske jag skulle vara skitbra på att bajsa i blöja om jag bara testade...)

Vad är mamma inte bra på?
Karate
(Kanske)

Vad jobbar mamma med?
Sjukhuset, barnavdelningen
(Nästan rätt, på sjukhuset, fast på neonatalen, för tidigt födda och sjuka barn)

Vad är mammas favoritmat?
Korvstroganoff
(När jag var liten, ja)

Varför är du stolt över mamma?
När hon säger att det är okej att äta godis sent på kvällen
(Naw...)

Om mamma var en seriefigur vem skulle hon vara då?
Tjejen i Star Wars
(Tack)

Vad gör du och mamma tillsammans?
Sitter i soffan och mysa
(Sant)

Vad är mammas favoritställe dit hon gillar att åka?
Till Momma
(Ja typ)

De är ju så roliga! När jag frågade Vega så svarade hon bland annat att när jag var barn var jag "liten" Sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar