torsdag 25 augusti 2016

Femårsgruppen

Eftersom jag haft full fokus på att ta en dag i taget så har en hel del saker blivit lite knäppt på slutet. Jag glömde tex bort att köpa en doppresent när vi skulle på dop och skicka en bröllopspresent som jag tänkt göra i flera veckor. Och annat viktigt - som att Elis började på 5årsgruppen denna veckan!

Så jag skulle lämna barnen på dagis - och alla Elis saker var bortplockade. Det blev en chock för både mig och honom, vi har ju vetat om det men inte förberett oss.

Så jag fick ta med mig honom och åka till nästa ställe. Jag kände mig lite ledsen. Plötsligt så ska han lämnas vid "stora skolan". Som tur är känner han de flesta andra femåringarna, och de han inte känner blir förhoppningsvis till nya vänner. Fröken som tog emot oss idag såg nog att jag var lite emotionell så hon visade mig runt och frågade innan jag gick om allt kändes bra. Elis hade redan sprungit iväg och lekt så det kändes ok. Denna lilla människa, så snäll, rolig, nyfiken och klok ena stunden och en riktig retsticka och surpuppa nästa sekund. En salig blandning av sött och surt. Jag har redan sagt till honom att han ska bo med sin mamma resten av livet, så han vet det!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar