torsdag 11 augusti 2016

Höst och vinterkläder till barnen

Nu är det höst i luften! På morgonen när jag åkt in på jobbet har det varit dimmigt och älgjaktkänsla ute, och på kvällen har det börjat mörkna när jag åkt hem.
Jag och barnen har plockat fram och testat de höst och vinterkläder och skor vi har och vi verkar ha det mesta!

I höst har de Din sko fodrade gummistövlar och Didrikson Boardmanset, fleecefodrade regnställ. Och en varsin kappa till flickorna och en jacka till Elis om de inte ska ut och leka utan bara åka på ex affären (Newbie och Hampton Republic fr KappAhl). Elis och Vega har också varsin dunväst (H&M)men det är sällan vi använder dem.



I vinter har de fleeceunderställ från Didrikson, och overall Didrikson Theron. Skor Kuoma och vantar Hestra. Vega har också ett par "finare" höga kängor som hon fick förra året men fortfarande kan ha.





Både Lisa och Vega har så fruktansvärt mycket kläder så de behöver ingen påfyllning av vanliga garderoben (fast några nya vill man ju ändå köpa för att det är kul), men när skolan börjar ska jag, Fredrik och Elis åka in och handla lite byxor och tröjor som han får välja själv. Det börjar vara viktigt nu, jag har köpt både det ena och det andra till Elis som inte "duger" trots att det är Batman och Lego-tröjor men han har ändå inte använt dem! Så då är det bättre han får vara med och välja.
Och trosor, kalsonger och strumpor behövs ju alltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar