onsdag 3 augusti 2016

Gummibröllop

2 augusti firade vi får 8:e bröllopsdag!

Jag överraskade Fredrik med en hotellnatt och god middag. Eftersom vi båda jobbade på dagen så kändes vårt vanliga val Åre lite långt bort att åka, så jag valde Clarion hotell Östersund för deras goda mat och berömda frukost.
När vi kom till rummet väntade en bricka med charkuterier, ostar, marmelad, oliver, pinjenötter och grillat bröd samt en öl till Fredrik och vin till mig. Otroligt gott med lokalproducerat med bland annat ostar från Skärvången och en spännande marmelad gjord på tomater!

Efter det var vi trötta och mätta på väg att somna i jacuzzin innan vi pallrade oss ner på stan för en shoppingrunda. Det var ett bra tag sedan vi var på stan för två av butikerna vi skulle besöka hade stängt för gott haha! Vi letade efter en parfym till mig och efter att ha luktat på 20 olika och jag bestämt mig så visade det sig att de inte hade någon kvar av den, lika snopet det!
Sedan åt vi otroligt god middag, Clarions carpaccio till förrätt är att rekommendera, och sedan åt jag torsk med friterad rotselleri till. Vi var egentligen för mätta för att ta efterrätt men då personalen snappat upp att vi firade bröllopsdag så kom de med något väldigt gulligt; en stor bricka med smakprov från allt på hela dessert-menyn! Det är service och omtanke det!

Och Fredrik, min underbara man. Så fantastisk på alla sätt. Som får mig att skratta varje dag, och som kan få mig så glad eller helt vansinnig och alla känslor därimellan. I nöd och lust, för alltid <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar